Alkoholpolitik

22. oktober 2019

ALKOHOLPOLITIK FOR HILLERØD JAGTFORENING

Hillerød Jagtforenings generalforsamling, har i oktober 2019 vedtaget en overordnet alkoholpolitik som betyder, at alkohol og jagt ikke må blandes sammen. Derfor skal alkohol som udgangspunkt ikke være tilgængeligt på jagter, arrangeret af Hillerød Jagtforening.

Alkoholpolitikken tager udgangspunkt i et alkoholfrit jagtmiljø, hvor medlemmer af Hillerød Jagtforening har et medansvar for bl.a. at være gode rollemodeller. Dette betyder også, at medlemmer fra Hillerød Jagtforening, der repræsenterer/er ambassadør, for foreningen eller Danmarks Jægerforbund på messer, udstillinger, byfester, Naturens Dag, hundetræning m.m. ikke kan indtage alkohol i disse situationer.

På jagter arrangeret af Hillerød Jagtforening er jagtlederen ansvarlig for, at Hillerød Jagtforenings alkoholpolitik overholdes.

Hvis en jæger selv medbringer og indtager alkohol på en jagt arrangeret af Hillerød Jagtforening, vil personen blive bortvist fra jagten af jagtlederen.

Der kan nydes alkohol ved foreningens arrangementer, der ikke er jagt, udstillinger m.m. og hvor der ikke er kontakt med andre end foreningens medlemmer eller inviterede gæster. Det er f.eks. ved generalforsamlingen, tillidsmands aftener, bukke brunch, bestyrelsesmøder m.m.

Såfremt der er tvivl om, der kan nydes alkohol til et arrangement, kontakter den ansvarlige for arrangementet foreningens bestyrelse, der træffer en afgørelse og fører beslutningen til referat på et bestyrelsesmøde.

Overtrædelse af alkoholpolitikken kan medføre, en bortvisning fra det pågældende arrangement.