Riffelskydning

Bent Behrmann
Tlf: 2627 2054

behrmannbent@gmail.com

Al riffelskydning foregår på Hanebjerg Skyttecenter, Hanebjergvej 6, 3400 Hillerød under ledelse af veluddannede

riffelinstruktører fra Jagtforeningen HHK Riffel. Mange af instrutørerne kommer fra Hillerød Jagtforening.

Husk

Ved alle skydninger skal medbringes:

• Jagttegn, våbentilladelse og høreværn.
  • Vi anbefaler at du bruger dine hjælpemidler når der trænes - skydestok, jagtstol etc.
  • Der forefindes mange faste indskydningsbænke.

Sæson 2024

Grillen er tændt alle mandage og torsdage, så medbragte pølser eller andet godt kan grilles. Vi må desværre ikke sælge ovennævnte, så derfor er det aftensmad til de arbejdende ungersvende.

Alle calibre kan indskyde på 50,100 og 150 meter. Samtidig kan der skydes til mange stålmål på 300 m, der i blandt en gris.

Datoer og tidspunkter i 2024 for de enkelte skydninger finder du her
Indskrivningen til skydning slutter klokken 19.00.

Kortfattet træningsguide for riffelskytter

Alle riffeljægere er meget velkomne til skydningerne.

Husk til riffelskydningerne at medbringe: gyldigt jagttegn, våbentilladelse, samt høreværn.

Jagtforeningen, HHK Riffel.

Jagtfeltskydning

Der afholdes jagtfeltskydning mange steder i Danmark i 2024 , så derfor vil vi også fokusere på træning op til det.
Der kan søges oplysninger vedr. ovennævnte på DJ´s hjemmeside, Facebook side, under de forskellige kredse og mange andre steder.

Kom og prøv alternative skydestillinger, hvor hjælpemidlet er rundstokke på forskellige længder, som vi måske vil se til dette års jagtfeltskydning. Der vil altid være instruktører, som er klar til at hjælpe og instruere. Se eventuelt på HHK Riffel's hjemmeside for nærmere information.

Jagtfeltskydning er en utrolig spændende og meget social oplevelse rundt omkring i landet. Kan kun anbefales. Der er rift om pladserne, så det er først til mølle!

Medbring gerne drikkevarer og madpakke.

Elg.png

Sydning mod bevægelig mål og elgpokalskydning.

En dag for hele familien.

Kom og oplev hvor sjovt og lærerigt det er at skyde til løbende vildtmål. Dette er dagen hvor der er plads til alle riffelskytter nye som rutinerede. Der vil også være tid til instruktion.

Lørdag d. 08. juni 2024 fra klokken 13.00 til 17.00

Hanebjerg Jagtskydebaner, Hanebjergvej 6, Nr. Herlev, Hillerød

Arrangementet er for alle.

Vi glæder os også meget til at se alle de nye jægere.

Dagens bedste skytte til elgskiven fra Hillerød Jagtforening vinder vandrepokalen, indstiftet af Allan Martensen. Der er også en præmie til bedste nyjæger (jagttegn inden for de sidste 3 år). Ved præmieoverrækkelsen vil der ligeledes være vinpræmier til de 3 bedste skytter.

Banen er godkendt af det Svenske Jægerforbund, så på dagen er der også mulighedfor at skyde til elgmærker.

Husk at medbringe våbentilladelse, jagttegn og masser af patroner! Der er ingen tilmelding, bare mød op. Prisen er banens sædvanlige priser:

Indmeldelse (medlemskort for hele året) 140 kr. seriepris 30 kr. HUSK KONTANTER eller MobilePay. Betalingskort modtages ikke.

På vegne af Hillerød Jagtforening & HHK Riffel.

Bent Behmann