Jagttegnsskole

Hillerød og Skovskolens Jagtforeninger starter nyt jagttegnshold.

Jagttegnsskolen starter nyt jagttegnshold i november. Kurset henvender sig til alle, der har lyst til at tage et jagttegn.

Kurset omfatter den nødvendige teoretiske og praktiske viden for at bestå den obligatoriske jagttegnsprøve, som er en forudsætning for at kunne gå på jagt i Danmark. Dette indbefatter bl.a. det obligatoriske våbenkursus. Derudover er der indeholdt træning i flugtskydning, afstandsbedømmelse, praktisk vildthåndtering, hygiejne og tilberedning af vildtretter.

Vi sætter en ære i at introducere vores kursister til jægerhåndværket, således at de ved lidt om, hvad der møder dem og forventes af dem, når de er på jagt.

Alle, som er 16 år eller fylder 16 år i prøveåret (dvs. i 2024), kan gå op til jagtprøven.

Målet med vores undervisning er at uddanne nye jægere, som vi både tør og har lyst til at møde på jagt.

Vi arrangerer nyjægerjagter
Som ny jæger fra Jagtforeningerne, vil du kunne deltage i nyjæger arrangementer og nyjæger jagt.

Sted
Første kursusdag er onsdag d. 22. november kl. 19.00 til ca. 21.15, hvor der er indskrivning og introduktion. Dette finder sted på, Skovskolen.

Derefter løber kurset samme tid, hver onsdag aften hen over vinteren frem til slutningen af marts. Praktisk undervisning vil forgå på Hanebjerg skyttecenter. I marts måned skal vi desuden på skydebanen i Langstrup Mose. En søndag i april deltages i en test-jagttegnsprøve.

Tilmelding
Tilmeldingen til dette års jagttegnskursus sker ved fremsendelse af E-mail til: jagttegn@hillerodjagtforening.dk med oplysning om: navn, adresse, mobil nr. og cpr. nr. (de sidste 4 cifre oplyses på introdagen og skal derfor ikke fremgå af mailen).

Betaling
Kursusprisen er kr. 3900 incl. undervisningsmaterialer. Kursusgebyret indbetales før første kursusdag. Dertil kommer udgift til skydebane i marts, ca. kr. 400. og jagtprøvegebyr til Mst. Kr. 310.

Jyske bankkonto:

Reg. nr.: 5064
Konto nr.: 1374801

Spørgsmål rettes til: Jørgen Westphael: 4025 3897 eller Ib Kammersgaard: 20419553, e-mail: jagttegn@hillerodjagtforening.dk

Covid-19
Vi følger jf. sundhedsstyrelsen anbefalinger for undervisning. Har du symptomer, bliv hjemme. I tilfælde af lockdown fortsætter vi undervisning online via Teams og tager den praktiske undervisning på skydebanen når det bliver muligt.

jw_thumbnail_ibk5174.jpg Underviser
Jørgen Westphael