Årets nye jæger i Hillerød Jagtforening.

Årets jæger, samt årets nye jæger 2023.

En gang om året, holder Hillerød Jagtforening en tillidsmands aften for de frivillige ildsjæle, der igennem året har ydet en stor indsats for foreningen.

Det er også denne aften, årets jæger samt årets nye jæger bliver udnævnt. For at modtage disse prestige fyldte titler og få sit navn indgraveret i pokalerne, skal man igennem året have lavet et extra ordinært frivilligt stykke arbejde, til glæde og gavn for foreningens medlemmer.

Årets jæger 2023 pokal blev desværre ikke uddelt, da der ikke var nogen kandidater. Så det var med endnu større glæde at, uddele pokalen til årets nye jæger i Hillerød Jagtforening 2023.

Bestyrelsens begrundelse for at, indstille Kim Møllgaard som årets nye jæger.

Kim meldte sig som ny jæger ind i Hillerød Jagtforening i marts 2023. Han har gjort en stor indsats for at skabe netværk blandt foreningens medlemmer.

Han er med sit rolige og tillidsfulde væsen hurtigt faldet til blandt foreningens medlemmer og mange nyder godt af hans hjælpsomhed.

Kim deltager flittigt i foreningens tilbud og aktiviteter. Med sine formidable skydefærdigheder repræsenterer han foreningen på fineste måde på flugtskydningsbanen og på jagter.

Han gør en stor indsats i Hillerød Jægerråds reguleringsgruppe, hvor han bidrager til bekæmpelse af mink, forvildede tamduer m.m.

Ligeledes repræsenterer han foreningen på andre af jægerrådets aktiviteter, eksempelvis gåsejagt og gravjagt.

Hvis alle nye jægere var lige så opsøgende og aktive som Kim, ville foreningslivet blomstre i foreningen - et lysende klart eksempel som forhåbentlig vil inspirere andre.

Et stort tillykke til Kim med denne prestigefyldte titel og pokal.

Peter Vinding

Formand Hillerød Jagtforening